سبزانگشتی

چندوقت پیش تو خیابون یه بیلبورد زده بودن تو این مایه‌ها که “شهروند گرامی بالکن خانه‌ی شما بخشی از نمای شهر ماست” و زیرش یه عکس از یه بالکن زشت انداخته بودن که چرک بود و پر از لباسای اویزون شده‌ی با رنگای تاریک. از جمله‌ش خوشم اومد ولی من اگر بودم عکس اون بالکنه با اون گلای رنگی رنگیشو زیرش چاپ می‌کردم. 

  

 

پدرجانم یک گلدان کاغذی دارد پشت پنجره­ی خانه­اش.

گلدان بزرگ است. تمام پنجره­ی سالن را پوشانده. حتی توی این فصل، توی این غبار هم گل می­دهد، گل­های صورتی.

تمام خانواده­ی ما سهمی از این گل دارند. وقتی گل­ها خشک شد و از شاخه ریخت، پدرجان جمعشان می­کند و تقسیم می­کند.

خشک شده­ها هنوز همان جور صورتی­اند، همان­قدر زیبا. فقط دیگر به شاخه نیستند.

می­ریزیمشان توی کاسه­های قدیمی، می­­گذاریمشان روی میز، مهمان که می­آید نگاه می­کند و می­گوید چه قشنگ!

و اینجوری گل کاغذی خانه­ی پدرجان، خانه به خانه سفر می­کند.

خانه­های اکباتان را دیده­اید؟

یک روز یک دختر جوانی آمده­بود زنگ زده­بود دم خانه­ی پدرجان، که من هر روز پنجره­ی سالن شما را از آن رو به رو می­بینم، گل هایتان را...

خانه را پیدا کرده­بود و آمده­بود که بپرسد می­شود این گل­های قشنگ را قلمه زد؟

می­دانم بالکن این پست خانه­ی بی­بالکن پدرجان من نیست.

فقط گاهی این شعر را می­خوانم و به ظرف گل کاغذی­های دو سال پیش نگاه می­کنم که با رنگ پریده، هنوز زیبایند:

«عکس گلی بکشیم

با حروف

شاید گلی بشکفد

حرفی از گل بزنیم

شاید گلی بیاید

بیژن جلالی»

+ این پست را کامل بخوانید.

نظرات 4 + ارسال نظر
پسرک مزخرف یکشنبه 12 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:32 ق.ظ

شاید...

پویا یکشنبه 12 دی‌ماه سال 1389 ساعت 04:12 ب.ظ

حالم شبیه آن روزها شده که رفتم. همان حال را دارم. شبیه است. نمیدانم چرا می ترسم. مگر الان پشیمانم، که یهو همه دوستای قدیمیم رو ... . اما الان می ترسم. رو ورق بهتر مینویسم.

دیس ایگنوتیس دوشنبه 13 دی‌ماه سال 1389 ساعت 01:26 ب.ظ

یه بار خونه یکی از آشناها یه ظرف پر گل خشک شده دیدم البته گل محمدی بود اونا ولی بازم خیلی جال آدم رو خوب می‌کردن

قو دوشنبه 13 دی‌ماه سال 1389 ساعت 01:39 ب.ظ http://ghooha-bar-bad.blogfa.com

چه خوب است گلهای ما بخشی از نمای شهر شما باشد ....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد