داغ دیر سال من

روزهای بعد از تصادف مادرجان بود. نه، ده سال پیش. مامان هیچ­وقت خانه نبود، دلم بودنش را می­خواست، نه یادداشت­های "غذاتان روی گاز است."

یک روز مامان خواست خوشحالمان کند. خوراک مرغ توی فری درست کرد، با سیب زمینی سرخ.  

 برای میلاد شلوار بیرون برداشت که اگر خواست لباس مدرسه را عوض کند.

من روسری تازه­ام را پوشیده­بودم.

نشستیم توی ماشین. میلاد نبود و من بدون نیاز به دعوا راه انداختن، رفتم جلو نشستم. مامان فرمان را دودستی چسبیده بود.

قرار بود سه تایی برویم سینما، ارتفاع پست. بعد برویم توی پارکی، جایی خوراک مرغمان را بخوریم و تلافی این روزها را دربیاوریم.

کیسه شلوار میلاد و غذا کنار پای من بود. ناگهان پرت شدم جلو، یک نفر  از پشت محکم زده بود به ماشینمان.

موبایل نداشتیم. مامان من را با ماشین تصادفی گذاشت وسط چمران و دوید رفت یک جا تلفن عمومی پیدا کند تا به میلاد بگوید با آژانس بیا خانه، برنامه به هم خورد.

من نشستم کنار اتوبان و زدم زیر گریه. با دنباله روسری نوام اشک­هایم را پاک کردم و گریه کردم.

لابد ماشین­هایی که رد می­شدند فکر می­کردند از آن تصادف­های "و چندین نفر کشته و زخمی بر جای گذاشت..."

از آقایی که زد به پراید سفید یخچالی مامان متنفر بودم، از خوراک مرغی که توی ماشین سرد شده بود متنفر بودم، از چمران که تلفن عمومی نداشت متنفر بودم، از موتوری­ای که زده بود به مادرجان متنفر بودم.

مامان آمد، ماشین را بردیم تعمیرگاه، یک عالمه پیچ و مهره و و دو تا پشتی و ... از صندوق عقب برداشتیم و پیاده راه افتادیم سمت خانه. گفتند یکوقت چیزی توی ماشین نمانَد...

فردایش رفتیم ارتفاع پست، بابا هم آمد. شب سر راه رفتیم جیگرکی، نان­های چرب و کوکاکولا شیشه­ای.

بعد این همه وقت، جزئیات آن روز توی ذهنم روشن است. وقتی به جلو پرتاب شدم و وحشت اینکه با سر بروم توی شیشه، قدبلند و پژوی قدیمی مردی که بی خیال ترافیک چمران پایش را گذاشته بود روی گاز، ماشین تقریبا نوی طفلکی، اشک­های بندنیای من وسط اتوبان...

آنوقت تصادفه اگر مجروحی نداشت، زخمی نداشت، این درد قلب من وقتی یاد آن روزها می­افتم از کجا می­آید؟  

+عنوان قسمتی از شعر «چرا چنین»، قیصر امین پور.

نظرات 7 + ارسال نظر
[ بدون نام ] شنبه 20 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 06:38 ب.ظ

برای مادرتون روزهای سختی بود...

و تحملش هم برای شما...

وبلاگ گروهی دوچرخه شنبه 20 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 06:40 ب.ظ http://www.2charkhe.blogfa.com/

سلام!
در وبلاگ شعری قرار داده ایم که خوشحال میشویم نظر شما را در موردش بدانیم.
ممنون!

پسرک مزخرف شنبه 20 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 06:41 ب.ظ

اما این جناب فیلسوف قرار بود شلوارش رو کجا عوض کنه !
یعنی تا همین ۹سال پیش اینجوری بوده !

...

توی مدرسه، دستشویی مدرسه مثلا.
چه قدر بی ریختن شکلک های بلاگ اسکای!

پسرک مزخرف شنبه 20 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 08:06 ب.ظ

شکلک های بلاگ اسکای با من همسان و همشکل اند !
دیگر استفاده نمیکنم تا فراهم نشود موجبات دلخوری شما !


من فکر می کردم بیرون مدرسه منتظرتون می ایسته !!!!!!!!

ع.ک یکشنبه 21 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 11:23 ب.ظ http://alirezakiani.blogfa.com

سلام!
به وبلاگ دوچرخه سر بزنید: http://2charkhe.blogfa.com

مهدیار شنبه 27 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 04:24 ب.ظ http://joojekhoroos.blogfa.com

؛اشکهای بندنیای من؛

فک کنم حستو درکیدم :ا

سرشک چهارشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 02:42 ب.ظ

فکر کنم درد قلب به خاطر خوش گذراندنی بود که با زحمت و رعایت جزئیات فراوان تبدیل به هیچ شده بود...شاید به خاطر بوی خوراک مرغ که تبدیل به بوی اشک و بعد هم بوی تعمیرگاه شده بود....من هم فراوان از این خاطرات دردآور دارم که نمیدانم چرا هنوز که به آنها فکر میکنم اشکم جاری میشود....

خوش باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد