روز جهانی کودک

این تحقیقی است که برای یکی از درسهایم نوشته بودم.عنوانش هست:«تاریخ ادبیات کودکان در قرون ابتدایی بعد از اسلام» 

کار آنجور که دلم می خواست پیش نرفت.یکی از بزرگترین مشکلاتم کمبود منابع بود.تعداد کتابهایی که در زمینه ادبیات کودک و نوجوان حرف جدیدی در اختیارت بگذارند به انگشتان دست هم نمی رسد.یکی از بهترین این کتابها که بیشترین کمک را به من کرد تاریخ ادبیات کودکان بود که امیدوارم دو جلد آخرش هم زودتر مجوز بگیرند. 

گفتم به خاطر روز جهانی کودک،تحقیقم را اینجا هم بگذارم.شاید به درد کسی بخورد و شاید نکته ای به نظر کسی بیاید که گوشزد کند. 

در پیوندهای روزانه هم چند لینک گذاشته ام که شاید به کار کسی که ادبیات کودک و کودکی را دوست دارد بیاید.

تاریخ ادبیات کودکان در قرون ابتدایی بعد از اسلام در ایران 

شعار روز جهانی کودک سال ۲۰۰۹:به کودکان گوش کنیم

نظرات 10 + ارسال نظر
معین پنج‌شنبه 16 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 03:09 ب.ظ http://pootshka.blogfa.com

می‌ذارمش کنار. سر فرصت می‌خونم

ریحانه (بچه ی قدیم!) پنج‌شنبه 16 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 06:45 ب.ظ http://innerimago.wordpress.com

گویا بعضی ها به خوندن برای ارشد مشغول هستند ! ؛)

یاسمین پنج‌شنبه 16 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 08:33 ب.ظ

مستفیض شدیم خانم کلی. مرسی گذاشتیش این جا.
خیلی هدیه روز کودک خوبی بود :)
فحشم ندی ولی اینکه پست کودک امسالت جدی بود باوروندم (!) که هی؛ نه! امسال 22 ساله میشی!

 22 یا 14 یا هرچی، همیشه تو رو پشت میز اون نشریه کودک و نوجوان می بینم مریمم.

پسرک مزخرف پنج‌شنبه 16 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 08:44 ب.ظ


میدونی که من حوصله خوندن ندارم.. .
شاید باورت نشه ولی تنها کتابی که تونستم از اول تا آخر بخونم هملت بوده.. .(چون بنا به دلایلی!)

حتی دوران مدرسه که از بدترین ایام عمرم محسوب میشه همیشه غیبت هایی داشتم .. بدین سبب تعدادی از درس های کتاب ادبیات رو هم نخونده به حساب می یارم.. .حالا ادبیات مشتی از خروار.. .

اوه روز کودک !
روز کودک مبارک.. . آیا فهم کودکان از این نکته در آینده و آگاه شدنشون از این موضوع که تا در این سنین هستند باید قدر ایام شیرین و پاک خود را بدانند مانعی خواهد شد برای کودکی نکردنشان.. .
..چی گفتم..





قنبیت جمعه 17 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 12:21 ق.ظ http://www.ghonabit.blogfa.com

نظر معین تایید می شود

نیکو جمعه 17 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 01:44 ق.ظ

این تحقیق مرجعه آبجی؟!خیلی پدر مادرداره!!!:دی

آره ه ه ه ه! آزادیان منو می کشه یعنی گذرش به اینورا بیفته؟!

سارا شاهدی جمعه 17 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 02:48 ب.ظ http://sarashahedi.blogfa.com

خب فعلا به درد من که نمی خوره . اما اصولا کار به درد بخور کردن خوب است ...
:) خوبی تو ؟

نیکو جمعه 17 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 08:00 ب.ظ

آره خانووووووووم!میکشتت!!!:دی
ولی خداییش خیلی خوبه ها!چاپ ماپش نمیشه بکنی؟همچین حرفه ایه خیلی!!!

فکر نکنم ارزش چاپ و این حرفها رو داشته باشه.لطف زیاد داری شما سرکار خانم!

میم جمعه 17 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 10:32 ب.ظ http://rooznevesht67.blogfa.com

هوووم...
یک "لحظه"‌ی دیگر
قدیمی‌تر البته...

ماه مهر شنبه 18 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 12:53 ق.ظ

بایدسرفرصت بخونم..
پست گربه ها جالب بود.. در ذهنم مجسم کردم با فضای جالب با دیالوگهای جالب و شنیدنی که من دلم لک میزنه برای گپ زدن دوستانه .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد