ای خوب همیشه سبز

فارغ از این هیاهو،تصویر واضحی که از این روزها در خاطر من می ماند،اتوبوس های به آتش کشیده و شیشه های ریخته نخواهد بود.در پس ذهنم دروغ های صدا و سیما خواهد بود، و محاکمه ی امروز فرهاد رهبر در مسجد دانشگاه به دست دانشجوها،که جلوی چشم های ما به هر دستاویزی چنگ زد تا بیگناه بماند و نشد،که خودش اعتراف کرد در مقابل حمله نیروی انتظامی و لباس شخصی ها به کوی هیچ کاری از دستش برنیامد(یا شاید نخواست که کاری بکند!) و فقط توانست عصبانی شود!ریاست دانشگاه تهران در مقابل اعتراض ما به نمایشی که صدا و سیما از حادثه کوی ترتیب داد گفت:من نمی دانستم قرار است اینجوری پخش کنند!

شاید خاطره گریه های امروز یاسمین از سر درد باتومی که خورده بود،لرزیدن صدای الهام به خاطر پرت شدن توی جوب و پنهان شدن در لجن ها،تصویرهایی که مرا منافق و آشوبگر و دزد می خواند،صدای دردمند الله اکبر همسایه پایینی،موبایلهای قطع شده و بی خبری و اضطراب مدام،خیابان آزادی که سراسر سیاه بود و پلیس و ماشین یگان ویژه و باتوم و جلیقه ضد گلوله...توی ذهنم بماند.تاوانی که به خاطر مچ بندهای سبزمان پرداختیم در پس زمینه ی ذهن همه ی ما خواهد ماند.

اما زنده ترین تصویر من از این روزها،که دوست دارم سالهای بعد به یادش بیاورم شهر آشوب زده و جنگ زده ام نیست.سالها بعد،وقتی که نور حقیقت آنقدر فروغ بگیرد که کسی نتواند چشمهایش را ببندد و در سیاهی  باقی بماند،چیزی که به خاطر خواهم آورد چهره ی نجیب و صبور و متین مردی است که لبخند از لبانش دور نشد.چهره ای که ادبیات سیاسی اش مثل احمدی نژادها به لمپنیسم تنزل پیدا نکرد.صدایش توی گوشم خواهد ماند وقتی به پا ایستاده بود و قول داد که برای احقاق حقوق ما،برای مردم ایران،و نه قدرت تا پای جان خواهد ایستاد.

مردی که امید را به روزهایمان هدیه داد،سبزپوشمان کرد،کنارمان گام برداشت نه فرسنگها جلوتر،از بالا خطابمان نکرد،جان و خون ما را سپر اهدافش نکرد،اگر آمد به خاطر ایران بود و اگر ماند هم به خاطر مردم ایران.

مطمئنم که این تصویر زنده ترین چیزی است که از این هفته ها با خودم حمل خواهم کرد...

نظرات 25 + ارسال نظر
نیکو شنبه 30 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 11:26 ب.ظ

مریم دارم روانی میشم.مردمو تیکه تیکه کردن امروز...چیه آخه گناهمون؟

[ بدون نام ] یکشنبه 31 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 12:54 ق.ظ

یعنی خدایی هست؟

http://sharebee.com/82aa2d35

http://www.mediafire.com/?wymtmzmlvdw

http://www.4shared.com/file/113017197/d00ffb84/
shooting_Tehran_Azadi_15th_june.html

[ بدون نام ] یکشنبه 31 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 01:47 ق.ظ

باورم نمیشه امروز چیا دیدم عین کابوس خیلی وحشتناک بود چی به روز انسانیت اومده؟چطور یه آدم میتونه همنوع بی سلاحشو بزنه؟حتی حیوونا هم با همنوعشون این کارو نمی کنن که اینا امروزبا مردم بی سلاح و بی دفاع کردن چطور میشه که یه آدمی همسن پدر من با باتوم بیاد بیرون و شروع کنه به زدن کسایی که همسن بچه اشه من خودم امروز مردایی رو دیدم که با باتوم به قصد زدن مردم اومده بودن بیرون و موقع نماز که شد شروع کردن به نماز خوندن لابد واسه همین وقت بوده که خدا گفته "ویل للمصلین"همینان که چهره ی دین اسلامو خشن نشون میدن دینی که رسول مهربانی اورده!من و نامزدم امروز میدون انقلاب بودیم نامزدمو فقط چون به دستش روبان سبز بود گرفتنش،واقعا کار نظام به جایی رسیده که با بستن یه روبان "سبز"به دست مردم متزلزل میشه؟ پس کجاست این رییس جمهور برگزیده ی ما که میگفت:"من دروغگو نیستم چون دروغگو خاینه،خاین ترسوست،من ترسو نیستم! پس دروغگو نیستم!!!"آخه تو که ادعای شجاعت میکنی پس چرا از روبان سبز ما میترسی چرا از با هم بودن ما می ترسی؟چرا از برقراری ارتباط بین ما میترسی؟به قول وزیر کشورت تو که رای 24 میلیون ایرانی پشت سرته؟گه این طور نیست ؟یا خودتم مثل ما به این قضیه مشکوکی؟اگه اینا ترس نیست پس چیه آدم راستگو؟واقعا شرم آوره کار صدا و سیما که امشب یه سری آدم رو آورد جلو دوربینو وادارشون کرد بگن که همه ی آدمایی که تو این تظاهرات شرکت کردن یه مشت دزد و معتادن واقعا ننگ بر این رسانه ی ملی!
بعد یکی از طرفدارای این احمدی نژاد زنگ میزنه صدای آمریکا به ما میگه شماچرا زنگ میزنین با این آمریکایی ها که دشمن ایرانن درد دل میکنین؟آخه کجا هست که صدای مارو بشنوه؟لابد صدا و سیمای دولتی که این همه آدم رو خس وخاشاک خطاب میکنه؟صدا و سیمایی که حتی نشون نداد این همه گارد امنیتی رو
امروز از این که تو ایران زندگی میکنم احساس شرم کردم...امروز همه جا سیاه بود سیاه سیاه...پس رای سبز من کجاست؟

نیکو یکشنبه 31 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 02:56 ق.ظ

عزیزم الان چی سر نامزدت اومده؟ازش خبر داری؟امروز وحشتناک بود تمام تنم میلرزه...

هانیه یکشنبه 31 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 09:55 ق.ظ http://aztobato.persianblog.ir

و یاد سردردهای طولانی و خوب نشدنی...

[ بدون نام ] یکشنبه 31 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 11:36 ق.ظ http://2lme.blogfa.com

مریم بعد از ۴ ماه وبلاگمو به روز کردم.

شهاب یکشنبه 31 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 02:08 ب.ظ

اینکه خاتمی حاضر نشد در انتخابات ۸۴ مثل طرف مقابل تقلب کنه و اینکه موسوی در مقابل وقاحت احمدی نژاد گفت که «نیامده تا به هر قیمتی رییس جمهور شود» بهتر از هر چیزی در حافظه و زندگی ما می مونه.

[ بدون نام ] یکشنبه 31 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 05:24 ب.ظ

http://rapidshare.com/files/246691137/Taghalob.mp4



----
نگاهم نکن ، نگاهت آتشم میزند
http://www.ahmadbatebi.us/index.php?option=com_content&view=article&id=88%3A1388-03-31-01-14-03&catid=3%3A1387-11-23-23-05-13&Itemid=55&lang=ba

http://kimag.es/share/16804913.jpg

ووهو یکشنبه 31 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 07:20 ب.ظ http://www.vohoman.blogfa.com

[ بدون نام ] یکشنبه 31 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 09:23 ب.ظ

قلم نیوز هک شده. هر چیز مربوط بهش میتونه تله باشه:
با توجه به خبرهای مشکوک و غیر واقعی منتشر شده در سایت قلم نیوز و پیشنهاد غیر معقول و بی سابقه این سایت جهت جمع آوری مستندات تقلب و اطلاعات تماس مردم لطفا هشیار باشد و از ارسال هرگونه شماره تماس و ایمیل به آدرس غیر رسمی soshoghoghi@gmail.com که معلوم نیست چرا جی میل است و ghalamnews.ir @ نیست جدا خودداری کنید

قنبیت دوشنبه 1 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 12:46 ق.ظ http://www.ghonabit.blogfa.com

غم باد را بازی می کنم

MD دوشنبه 1 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 02:06 ق.ظ

دختر ایرانی...بزار غم گلوتو آزار بده، بزار تن وطن بلرزه ، بزار آغوشت خیس خون بشه، ولی نزار چشمهایت امید فردا رو بی فروغ شه...

سوگل دوشنبه 1 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 02:59 ب.ظ http://taranehaye-ghashang.blogfa.com

مریم جان این وسط نه موسوی کاره ای هست نه احمدی نژاد ...آخه عزیزم دانشجوی مملکتی نباید این قدر ظاهر بین باشی ... این یه بازی قدرته .. بین رفسنجانی و خامنه ای .. چون احمدی نژاد هر چیزی که وجود داشت در مورد رفسنجانی رو کرد و از اون طرف هم خامنه ای دفاع کرد ... منتظر یه انقلاب دیگه باش .. چون دیگه حالا دیر شده هر طرف این دعوا آتش بس بده به هیچ دردی نمیخوره ... مواظب خودت باش ! همیشه تو این وضعیت ها دانشجوها اولین قربانی ها هستند .. ولی کشور به تو و امثال تو نیاز داره ... مواظب باش!!

یه خواننده دوشنبه 1 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 04:55 ب.ظ

عکساتو فیلتر کردن . کاش عکس اون دختره که تو بغل باباش مرده رو هم می ذاشتی عزیز! ندیدم و فقط شنیدم.

[ بدون نام ] دوشنبه 1 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 07:06 ب.ظ

با منی؟
اینی که میگی ندیدم
اون کسی که با ندا صالحی آقا سلطانه استاد دانشگاهشه تا جاییکه میدونم.
http://kimag.es/thumbs/49965566.jpg
http://www.4shared.com/file/113083135/469c8704/shahadate_dokhtar_dar_amirabad.html

------------

http://rapidshare.com/files/246892303/shahed-30.3.88.flv

-----------

http://marmolak.net/images/7bscxcybdz9jmz4vqdr.jpg
http://marmolak.net/images/begwsdqq3y4f0kt7v.jpg
http://marmolak.net/images/7wdd2dhpfv7t0t0naw0u.jpg


http://www.imageurlhost.com/images/kc3es1faw56844ptn5hc.jpg
--------
http://www.youtube.com/watch?v=2oM6l9PO6Yo

دوست دوشنبه 1 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 09:09 ب.ظ

سلام مریم گلم.
هیچ می دانی با خواندن این متن زیبایت چقدر اشک ریختم؟
«چیزی که به خاطر خواهم آورد، چهره ی نجیب و صبور و متین مردی است که لبخند از لبانش دور نشد. چهره ای که ادبیات سیاسی اش مثل احمدی نژادها به لمپنیسم تنزل پیدا نکرد. صدایش توی گوشم خواهد ماند...
مردی که امید را به روزهایمان هدیه داد، سبزپوشمان کرد، کنارمان گام برداشت نه فرسنگها جلوتر، از بالا خطابمان نکرد، جان و خون ما را سپر اهدافش نکرد، اگر آمد به خاطر ایران بود و اگر ماند هم به خاطر مردم ایران.
مطمئنم که این تصویر زنده ترین چیزی است که از این هفته ها با خودم حمل خواهم کرد...»
چقدر قلم زیبایت به فکر و احساس من نزدیک است. من سالها بود که هیچ امید و شور و شوقی برای زندگی در ایران نداشتم. میرحسین به من عشق و احساس به وطن و شور و شادی و امیدی را هدیه کرد که وصف ناشدنی است. با دیدن چهره و نگاه معصوم او بود که به زندگی و داشتن ایرانی سبز امیدوار شدم. اما خوشحالیم دیری نپایید. همه ی ما قرار بود روز مادر را جشن بگیریم. اما... اما روز زن امسال برایمان تبدیل به عزا شد و حتی مادرانمان را فراموش کردیم. چون رأی ما را دزدیدند. لعنت بر کسی که به دست ما لگد زد و رأی ما را دزدید.
اکنون ما 65 میلیون آدمی که به ا. ن رأی نداده ایم، همه با همیم و در غم هم شریکیم. امیدوارم خداوند یاری مان کند.
ای کاش ملت ایران هوشیار باشند و به جای تظاهرات خیابانی که منجر به کشت و کشتار می شود، اعتصاب کرده و سر کار دولتی نرفته و کمر دولت را فلج کنند، درست مثل قبل از انقلاب. این بهترین روش است.

محدثه دوشنبه 1 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 09:21 ب.ظ http://bisarotah.blogfa.com

آن روز همایون که به عالم قفسی نیست
ای مـرغ گرفتـار، بمـانی و ببیـنـی...

میلاد بهشتی سه‌شنبه 2 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 01:59 ق.ظ http://www.aksneveshteh.persianblog.ir

امیدوارم تا تمام پارچه های سبز تنمان سرخ نشده اتفاقات خوبی بیفتد!

یک خواننده سه‌شنبه 2 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 04:22 ب.ظ

bebakhshid keyboardam farsi nist va nemitunam farsi benevisam.
bebin maryam jan in masale be hamin sadegie ke to migi. albate age masale faghat hamin bashe. moteasefane mozu aslan in nist, jarian va tarhi ke darand mirizand chize digari shode aslan. neghab ha darad kenar miravad kam kam...
ama khob agar masaleye to ine, soali ke man mikham azat beporsam ine, rage gheirateshun be jush biad che kar konand masalan? berizad tu khiabun kosht o koshtar rah bendazand labod? hamine moshkel?! etefaghan man aslan ba in rahe gardani ha moshkel daram. chetore kolan bade har entekhabat melat safkeshi konand berizad tu khiabun o zure bazu beham neshun bedan, malum she ki ghavi tare? chetore doel bezarad beine tarafdaraye har ki?!!
khob bale har dore yeki peida mishod ino bege ke taghalob shode. ama aya in dafe az aval mardom be surate khod jush rikhtand birun ke begim chera ghablan nemiumadand birun? hamun dafe pish rayhaye aghaye karubi va moein ro bezar ru ham, age mazlum namayi mikardand mesle in dafe va bayanie midadand o mardom ro tahrik mikardand hatman ye ede mirikhtand birun. aslan mage alan bishtar az 2 miloon tu in tazahorat ha sherkat mikonand? (taze in amarie ke bbc o voa midan, yani daste bala gereftan!) kasi mige pas 11 milyun dige kojan? agar hameye sanad o madraka in juri bashe ke vay be hale man o to...
bebin azizam in tahrimiha chand darsad hastand mage? khob ye edeshun kharej az keshvar budan ke unja ham aghaye musavi bishtar ray ovorde. akhe in che sanadie?! mage mishe ru hava begim har ki ta hala sherkat nakarde be musavi ya karubi ray dade, age in estedlale, yeki dige ham miad mige ina umadan ray dadan amdan be ahmadinejad, ke musavi nayad sarekar.
bale man aghaye rezayi ro didam, azizam to ke ina ro mibini hatman bayad aghaye hadad adel o larijani o kadkhodayi o baghye ro ham dide bashi. albate age nakhaym faghat chizayi ke be nafemune ro beshnavim...
dar morede in mavared va hameye chizhaye digei ke bayan shode barha afradi ke saheb nazar hastand dar in zamine tozih dadand. ama chon to in mozu ro porsidi man migam dobare, bebin tedade in shobeha 44 ta bude, haimshe ham pish miumade, tu hameye entekhabatha va chize jadidi nist, be in dalil ke kheilyha makhsusan dar in ayam ke mosaferat ham be dalile tatile madares ziad shode, aksare in shobeha ham tu shomal budand, va dar zemn tu tedadi az unha mesle shemiranat, ray haye aghaye musavi 2 barabar bude. hala in dalile taghalob mishe?
bebin maryam jan bahs ine ke aghaye musavi ke goftand man baraye ehyaye ghanun amadeam, chera az avalin lahze be jaye dar az darze panjere vared shodand, aslan farz konim taghalob shode, bishtar az in nist ke!
chera injuri? chera bazi ba june mardom? chera ghanuni eghdam nakardand? chera arameshe ma ro beham zadand?
aslan tazahorat o tajamo dar nahayete sokut o aramesh o motemadenane! masalan, khob ke chi? ta key gharare edame dashte bashe? ta inke entekhabat ro batel konand o eshun be morade del berese? khob in nahayate bi ghanunie ke!
bale aval musavi ba moien fargh dasht, ama be hamin andaze, hamin 10 milyun, na bishtar maryame aziz...

ما مظلوم نمایی نمی کنیم!ما حقمون رو می خوایم،همین!دلایل روشن و کافی هم هست برای اینکه تقلب شده.اگر نصف وقتی که می گذارین برای تلویزیون نگاه کردن و فارس و رجانیوز خوندن سری هم به سایتهای قلم و کلمه و اعتماد ملی می زدین الان می تونستیم مستندتر با هم بحث کنیم.شما دور و برتون اگر دوست تحریمی نداشتین خوبه من چند نفر رو راضی کرده باشم به رای دادن به موسوی یا کروبی؟اصلا شما فکر کنم کلا از تفکر تحریمی ها بی خبرین که فکر می کنین حتی احتمالش هست احمدی نژاد رو انتخاب کرده باشن!
خب در مورد آب و هوا و توریست هم ارجاعتون می دم به سایت تابناک:
و در این میان، استان یزد با داشتن پنج حوزه رأی‌گیری با آرای بالاتر از 100 درصد و وجود حوزه «تفت» با میزان مشارکت 141 درصد، رکوردار میزان آرای گرفته شده در بین حوزه‌های رأی‌گیری کل کشور به شمار می‌رود.
(بله خب!تفت خیلی خوش آب و هواس این وقت سال!!!)
می خواین اصل خبر هم بخونین:http://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=52556
و دیگه اینکه خوشحال می شم اگر اینقدر من رو می شناسین و دوست دارین به راه راست هدایتم کنین،اینقدر شهامت داشته باشین که با نام و نشان و ای.میل نظر بگذارین.
من یک کم دوست ندارم ملت همینجوری بهم بگن عزیزم!!

فرشته چهارشنبه 3 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 12:36 ب.ظ http://arezooyekal.blogfa.com

مریم! واقعا ممنونم از این که انقدر زیبا می نویسی نوشته هات یه دنیا امید و انرژی بهم می ده. همیشه سبز باشی عزیزم.

یاسمین(ساحره) چهارشنبه 3 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 04:54 ب.ظ http://sahere.blogfa.com

مرسی بابت تبریکت مریم جان. امسال با این شلوغی ها خودمم یادم رفته بود روز تولدمو :دی

مواظب خودت باش! بوس!

الهه صابر چهارشنبه 3 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 05:28 ب.ظ http://www.tarane.mehr.mihanblog.com/

سلام
آغـــــاز خداحافظی است




من معتقدم باید سبز باشیم
امــــــــا
نه هر سبزی دوست دوچرخه ای!
با کشمکش نتیجه ای حاصل نمیشه جز قهر و کینه و دشمنی
من به نظر شما احترام می ذارم
سبز باشید و ماندگار
خدانگهــــــــــــــــدار

بابک پنج‌شنبه 4 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 11:51 ب.ظ http://www.hozourenab.blogfa.com

گیرم که می زنید
گیرم که می کشید
... با رویش ناگزیر جوانه چه میکنید؟
؛

[ بدون نام ] دوشنبه 8 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 04:11 ب.ظ

دوستت دارم ای مرد همیشه سبز...

پویا موسوی دوشنبه 20 دی‌ماه سال 1389 ساعت 06:07 ب.ظ

زنده باد میرحسین موسوی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد