خوشا پریدن با این شکسته بالی ها!

نمی توانم باور کنم من همان آدم چند ماه پیشم.اینها را اینجا نمی نویسم چون درمانده شده ام،می نویسم چون می دانم نمی توانم روبه روی کسی بایستم و برایش تعریف کنم،نمی توانم در جواب آدم هایی که می گویند:«تو چه مرگته؟» بگویم:همه چیز برای من تمام شده. 

 اینها را اینجا می نویسم چون می دانم تو گذرت به اینجا نمی افتد.چون دارم خفه می شوم و پایم را که از خانه(تنها جای امن دنیا) می گذارم بیرون سرگیجه می گیرم. آره،من هر روز ساعت 6 بیدار می شوم،کمی مربای سیب می خورم با یک لیوان چای تلخ. و بعد از خانه می زنم بیرون. اتوبوس ها همیشه شلوغند.همیشه باید لبخند خجولی روی لبت باشد در جواب آدم هایی که پایشان را لگد کرده ای،تنه زده ای بهشان و زودتر از آنها نشسته ای روی یک صندلی خالی. 

 فکر کنم باید معذرت بخواهم.از تمام آدم هایی که رنجاندمشان،که تندی کرده ام،من دیگر کاری از دستم برنمی آید،کلاهم را دو دستی چسبیده ام و هر چند وقت یک بار زیر پایم را نگاه می کنم تا ببینم چه قدر فرو رفته ام.  

نگاهم کن!من دیگر چه چیزی برای از دست دادن دارم؟چند وقت است که حرف نزده ام؟چند وقت است که هراس رهایم نمی کند؟چه قدر خوب که خانه هست حداقل،چه قدر خوب که در خانه عشقمان راست است،دروغمان هم حتی!  

من عادت کرده ام دیگر.به جای خالی تمام آدم ها و دلگیرم،بیش از همه از دست تو که یادت رفت من منتظر مرهم توام،که بگذاری روی زخم هایم،ببندی شان.یادم بدهی می شود هنوز آدم ها را دوست داشت،نگفتی که هنوز کسانی هستند که می شود اعتماد کرد به حضورشان.  

دو ماه از پاییز گذشته،نه؟سالگرد قیصر هم گذشت،نه؟ 

 من نمی خواستم اینجا خاکستری باشد،ابر باشد.اما نشد،از من تنها کاری برنمی آمد.حالا فقط منتظرم.روزنه ای هست حتما برای نفس کشیدن.   

پیوست:راستی، باید از زهرا تشکر کنم لابد.بابت مهربانی همیشگی اش که عجیب خوب می کند حال آدم را!

نظرات 19 + ارسال نظر
سعیده از مشهد! یکشنبه 19 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 10:18 ب.ظ http://akhtarak3251.blogfa.com/

سلاااااااااااام !
اول!
بابا مبارکه!
چقده ما رو چشم انتظار می ذاری؟
نگرانت شده بودم!

. یکشنبه 19 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 11:00 ب.ظ

حالا خوب است که خانه هست و عشق‌هایش مثل همیشه.
سخت است خانه برایت رنگ دیگری داشته باشد دانشگاه خیابان همه‌جا همه‌چی و هر روز احساس کنی که دیگران جور دیگری نگاهت می‌کنند انگار ارث پدرشان را خورده‌ای احساس کنی دیگر سلامشان همان سلام قدیمی نیست احوال‌پرسیشان هم احساس کنی که چیزی از تو دیده‌اند که خودت هم نمی‌دانی چه: تو که آسه آمده‌ای و رفته‌ای. احساس کنی هر اجتماع بیش از یک نفری که دارد حرف می‌زند نقل مجلسشان بدوبیراه به توست
خدا را شکر جای شکرش همیشه باقیست
همیشه از بد بدتری هم هست

زهرا دوشنبه 20 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 04:02 ب.ظ http://zoz66.blogfa.com

عجیب‌تر این‌که حال من، وقتی با تو هستم، خوب است این روزها!

یاسمین(ساحره) دوشنبه 20 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 07:10 ب.ظ http://sahere.blogfa.com

مریم من! هر چه قدر هم که بگویی، باورم نمیشود کسی که زنگ گوشی اش آهنگ بابا لنگ دراز باشد و توی نمایشگاه کتاب مثل یک کودک مدام بالا و پایین بپرد هم ممکن باشد روزی بگوید همه چیز برایش تمام شده...به خورشید اعتماد کن...

هانیه دوشنبه 20 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 09:53 ب.ظ http://aztobato.persianblog.ir

گوگل ریدر که خبر روشن شدن چراغ این‌جا رو داد پر کشیدم اومدم. پاراگراف اول رو که خوندم خواستم بگم آخه چه مرگته؟ بیش‌تر که خوندم اومدی جلوی چشمم. واضح‌تر و واضح‌تر شدی. انقدر دلم برات تنگ شده بود که نتونستم دعوات کنم... می‌فهممت. خودم بارها و بارها این حال شدم... زمان. فقط همین!

علی چهارشنبه 22 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 08:09 ق.ظ http://www.patinage.wordpress.com/

همین که نوشتی خوب بود!

شادی چهارشنبه 22 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 03:56 ب.ظ http://warbler1.blogfa.com

روزنه ایی برای نفس کشیدن ... حتی به جایش بارانی که بشود زیرش راه رفت ... یا زمستانی که انگار قرار نبود برسد تا زیاد لباس بپوشیم...

معذرت ؟ یعنی چی ؟ ...

تداعی پنج‌شنبه 23 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 12:44 ق.ظ

سلام مریم من
کجایی تو دختر؟! گمت کرده بودم
چرا خاکستری شدی؟ فرشته ت کجا رفته؟ من دلم تنگ شده بود واسه شنیدن خواب های طلایی معروفی...
چقدر بزرگ شدی از اون روزگار هشت و سیب و هم اندیشی و ...
چقدر دلم تنگ شده برات...
یادمه یه روزی این شعر قیصر امین پور رو برات نوشته بودم:

بهترین لحظه ها
روزها
سال ها را
با تمام جوانی
روی این پله های بلند و قدیمی
زیر پا می گذارم
بین بیداری و خواب
روبروی تو در لحظه یی بی کران می نشینم ...
راستی باز هم می توانم
بار دیگر از این پله ها
خسته
بالا بیایم
تا تو را لحظه یی بی تعارف
روی آن صندلی های چوبی
با همان خنده بی تکلف ببینم ؟
بهترین لحظه ها...
لحظه هایی که در حلقه کوچک ما
قصه از هر که و هر کجای زمین و زمان بود
قصه عاشقان بود

وای...!!چند لحظه فکر کردم تداعی؟و بعد باورم نشد.
اگر بدانی چه قدر،چه قدر دلم تنگ شده برای آن روزها،برای داشتن تو و روزگار هشت...
چه خوب که اینجا را پیدا کردی!چه خوب که مطمئنم چشمهایت هنوز برق می زند...کوچولوی عزیز من!

sun walker جمعه 24 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 10:42 ق.ظ http://east0f3den.blogsky.com

مامان قاطی ... مامان دلتنگ ... بچه ت هم که رفته لای باقالی ها با اینهمه مشکل هوم ؟
اگه خونه تون واقعا امنترین جای دنیاست برات حتی فکر بیرون رفتن ازش رو هم نکن ... !

فریبا دیندار جمعه 24 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 01:54 ب.ظ

بعد از روز ها
بعد از روز هایی که خالی از تو بود
خیال می کردم وقتی ببینم این جا یک نوشته جدید نوشته شده خوشحال می شوم
خیال می کردم تو به من راست می گوییکه حالت خوب خوب است
خیال می کردم این ها همه اش خیال است که تو حالت خوب نیست و دنیا مثل همیشه نیست برایت
در تمام این روز ها با خودم خیال کردم
مدام حساب کردم که چرا مریم این طوری
چرا مریم اون طوری نیست
چرا مریم نمی خندد؟!
چرا خنده های من مریم را به وجد نمی اورد؟!
چرا صدای مریم پر از دلتنگی است و اصلا غم هایم را از یادم نمی برد؟!
چرا مریم بد اخلاق شده است؟!

مدام خیال می کردم این ها خیال هستند! همه این چرا ها! کاش این پست را نمی نوشتی مریم! کاش با این حرف های ریشه نمی زدی به خیالات خاکستری من! ببین! لبخندم چقدر کم رنگ شده است...
می بینی؟!
دلم برایت هزار بار تنگ شده است!

بدون امضا شنبه 25 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 02:54 ب.ظ http://bedoneemzaa.blogsky.com

حالا دلت وا شد نه ؟

سارا کوانتومی شنبه 25 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 03:44 ب.ظ http://zdz.persianblog.ir

خوبه که نوشتی مریم جان. بازم بنویس . حتی اگه فکر می کنی همه چیز تموم شده برات. می دونی تا آخر زندگی چند بار این احساس رو می کنی؟
این تازه اولشه. زندگی کردن سخته. اما اگه بتونی این لحظه ها رو بگذرونی بعدش خوشی ها هم زیادن.

شیخ یکشنبه 26 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 05:35 ق.ظ http://efaazaat.blogfa.com

دو ماه از پاییز گذشته و اینجا خاکسترى ست.
دو ماه که از بهار بگذرد -اگر که مانده باشیم- سبز مى شود آخر؟

تهمینه یکشنبه 26 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 08:06 ق.ظ

دختر جان ما همه درگیر این احساساتیم. یک کمی که بگذرد قواعد بازی را یاد می گیری

نه تهمینه.یاد نمی گیرم.فقط عادت می کنم...همین!

doom death یکشنبه 26 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 02:28 ب.ظ http://www.doomdeath.blogfa.com

war by war !

زهرا یکشنبه 26 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 06:33 ب.ظ http://randomdays.blogfa.com

می‌فهمم.
بد بلایی به جان‌مان افتاده مریم. بد بلایی.
دعا می‌کنم.

سپیده الوندی پنج‌شنبه 30 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 01:10 ق.ظ

من که ندیده ام ... اما

لیلی دوشنبه 4 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 09:00 ب.ظ

دو ماه از پاییز گذشته اما به آخر پاییز من که خیلی مونده... اصلا پاییز من از تابستون شروع شد... حالا خدا می دونه کی تموم می شه. خیلی دوست داشتم دلداریت می دادم. اما چون خودم هم حالم خیلی بده هیچی نمی تونم بگم. دلم هم نمی خواد بگم امیدوارم زودتر بهار شه. چون پاییز قشنگ ترین فصل ساله! می بینی چقدر چرت و پرت می گم؟! همینه دیگه... دیوونگی پاییزیه

شقایق جمعه 15 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 12:18 ب.ظ http://shabdar-4par.persianblog.ir

هاه! من تازه دیدم که! یعنی همون قد که به من خوش گذشت به تو هم خوش گذشت؟ معلومه کفشای بیست و یک سالگی باید سنگین تر باشن. با کفشای سنگین راه رفتن بعد از یه تولد شاد بیشتر می چسبه!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد