ای مهربان تر از برگ در بوسه های باران

1.نمایشگاه کتاب همیشه برایم از تولدم مهم تر بوده.(با علاقه به کتاب خوانی اشتباهش نگیرید،یک جور حس احمقانه ی نوستالژیک است.)اما دو سال است که دیگر نیست.این مصلی هیچ چیزی ندارد برای دوست داشتن.نه فواره دارد،نه سیب زمینی سرخ کرده،نه چمن سبز.سالن کودک و نوجوان هم یک جای نمور و تاریک است که هیچ جوری نمی تواند حال آدم را جا بیاورد.کتاب جدید هم که خیلی کم بود،تخفیف هم.تنها خوبی نمایشگاه امسال دیدن بچه ها بود،همین!

 

2.کلمه ها زیادند.آنقدر زیاد که از حجمشان وحشت می کنم.تقریبا به زیادی آدمها هستند.به هر آدمی چند کلمه می رسد.آنوقت آدم ها حرف می زنند،حرف می زنند،از دردها و خوشبختی ها و عشق هاشان می گویند.من گوش می دهم،گوش می دهم و آرزو می کنم روزی کلمه ها و آدم ها ته بکشند.نه!خودم ته بکشم.جایی کنار همین لحظه ها و روزها.

 

*تیتر کاملا بی ربط از اشعار دکتر شفیعی کدکنی.

نظرات 23 + ارسال نظر
سمیه یکشنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 09:15 ب.ظ

همیشه کلی حسرت می خوردم(همون حسودی) که هر دفعه نمایشگاه شروع می شد تو همیشه یا بیشتر وقتها آنجا بودی
آن وقتها من خیلی چمران نمی رفتم... دانشگاه که قبول شدم
هر روز از چمران رد می شوم ...اما حالا نمایشگاه نیست...

امسال هم یکی دوبار رفتم ..در به در سایه تا خوراکیهای
بیخودشان را نوش جان کنیم

راستی انقدر دستتان را محکم روی دلمان گذاشتی که برای اولین بار نظر گذاشتم



[ بدون نام ] یکشنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 11:13 ب.ظ

با سالن کودکان خیلی خیلی خیلی موافقم

هانیبال دوشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 03:27 ب.ظ http://hipark.blogfa.com

سلام
راستش نه امسال و نه پارسال هیچ ذوق و شوقی نداشتم که مثل سابق به نمایگاه بروم.
اگر بن کتاب نمی دادند شاید اصلاْ نمی رفتم

پرنیان دوشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 04:12 ب.ظ

دقیقا موافقم.

فریبا دوشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 05:00 ب.ظ

حالا فکر می کنم اصلا مهم نیستم که وقتی جونم رو قسم می خورم که اون متنی رو که پششت گوشی واسم خوندی رو تو وبلاگت بذاری و تو نذاشتی! نه نمی خوام بگی نمی شه بذاری و نمی خوام دوباره یادم بیاری که مشت کوتاه فکر می ان و می رن و می ان و می رن...
اصلا ما هم مثل اوناییم فقط توهم متفاوت بودن مار و بررداشته! کاش دوباره نوشته ات رو بخونم! به یاد تمام لحظه های صورتی نابی که با هم داشتیم! مصلی اگر هیچی نداشت صورتی بود برای من...صورتی پر رنگ که با شیطنت های تو گاهی قرمز می شد...و با شیطنت های ...هممون بچه ایم نه؟! و هممون دیوانه! باور کن مریم!
من برای اون رو زاون قدر لحظه شماری می کردم که نگو و برای دوباره دیدنت...
کاش
دنیا
کوچه من بود و
کوچه ی تو
و مادر بود و صدایمان می زد
و دیگر کسی از راه دور...



اه ! مریم! این رو زها گاهی پشت خنده هایم عجیب دلتنگ می شوم!
و دلم هر لحظه برا ی تو وشیطنت هایت تنگ تنگ تنگ...

مونا دوشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 06:14 ب.ظ

کلمه ها زیادند؟!!!
پس من چرا همیشه برای اینکه بگویم دوستت دارم؛ واژه کم می آورم؟!!!

ایوار دوشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 06:54 ب.ظ http://ivaar.blogfa.com/

سلام
اووووه
شما چقدر پرسابقه اید همسایه!

شقایق دوشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 08:55 ب.ظ http://shabdar-4par.persianblog.ir

همه جوره بدترین نمایشگاه عمرم بود. هر چند کاملا تلاش کردم اون یه ساعت رو خوش بگذرونم.

فیروزه دوشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 10:59 ب.ظ

من عاشق این تیترهای بی ربطتم

مطرود از شرق بهشت سه‌شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 03:44 ب.ظ

اگه خواستم سال دیگه برم پس با تو هماهنگ میکنم... من امسال برای اولین بار(درکل عمرم.بله! حقیقت دارد!) میخواستم برم اما هیکشی با من نهومد و من هم برای هجدهمین بار در عمرم نرفتم!
آه... باور میکنی توی این هفته هم ۲تا از بچه های فرهنگ عروس شدند؟؟ یه حس بد احمقانه دارم که کاشکی تو حداقل بفهمی...
راستی...گازت بگیرم؟؟ :))

. سه‌شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 08:48 ب.ظ

.

مرجان سه‌شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 10:30 ب.ظ http://www.marjjan.blogfa.com

راست می گی ... مصلی مزخرف بود . برای همین من امسال رنج راه رو به جون نخریدم که بیام! اونم با اون وضع کتاب ها ! درمورد ۲ هم خیلی این حس گاهی اضطراب آوره ... سر به فلک می کشه از این همه طرح و نقشی که می تونه از لابلای کلمه ها دربیاد ...

نگار چهارشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 12:11 ق.ظ

باس مشهد باشی تا نمایشگاه کتاب تهران هر چندم تو مصلی باشه واست دوست داشتنی باشه....
چقدر مثل هم احساس نکرده و ننوشته ایم مریم...
پ.ن:میگم خوب شد حالت جا نیومده بود و ۴۰ و خرده ای کتاب خریدی...اگه نمایشگاه حالت رو جا می آورد چند تا کتاب میخریدی دختر؟؟؟

زهرا موثق چهارشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 12:46 ق.ظ http://zahramovasagh.blogspot.com

شخصا از نمایشگاه متنفرم. از اون جور خرید هول هولکی و له شدن بین جمعیت غرفه های خوب سر درد می گیرم. تخفیفش به نظرم ارزش اون همه دهن سرویسی رو نداره...

تریسترام یکی از بهترین تجریبات من بود. البته بعد از دون کیشوت...

نگار چهارشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 12:34 ب.ظ http://negar5667.persianblog.ir

مریم بعد از چند روز اختلال توی کامپیوترم که باعث شده بود هیچ وبلاگی رو باز نکنه با نامامیدی اومدم اینجا و وبلاگ تو اولین وبلاگی بود که باز شد.اینو به فال نیک می گیرم....
منم عاضق فواره ها و سیب زمینیاش بودم! حیف!

آزاده چهارشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 12:44 ب.ظ http://kermeketab.blogfa.com

سلام مریم عزیزم!
حالت چه طوری؟
خوش می گذره؟
این روزها اینجا جات خیلی خالیه
همایش ادبیات کودک بی نظیر بود و باورت نمی شه چه قدر به ما خوش گذشت
دلم برات تنگ شده فرشته
شاد باشی

فریبا چهارشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 12:45 ب.ظ http://www.havijebanafsh.blogfa.com

با این اوصاف می شه دیگه هیچ نوشته ای رو تو دفترت ننویسی؟!!!!!!!!!!

فرزانه چهارشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 03:39 ب.ظ http://aftabepaeez.persianblog.ir

اره نمایشگاه واقعا افتضاح بود.

شهاب چهارشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 08:49 ب.ظ

مجنون که خوب نمیشه خب! فعلا دارم می نویسم تا یه نوشته ی مناسب بلاگ پیدا بشه. ها کردن رو هم خوندم راستی. جالب بود.
واسه ته کشیدن اول باید زندگی رو سر بکشی!

نگار چهارشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 09:12 ب.ظ

گفتی چرا نظرهامو تاییدی میگذارم...؟؟؟
امروز یه نمونه از اون کامنتای مغرضانه دیدم...که طرف فقط میخواد با لحن نیشدارش اذیت کنه آدمو...
از اونجایی که سادیست زیاد هس دورو برم...ترجیح میدم همیشه نظرامو تاییدی بذارم....

نوشین پنج‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 09:35 ق.ظ http://zenderoooodd.blogfa.com

سلام خوبین ؟

تو که اینجا باشی دنیا سهم من میشه همیشه
روزای آفتابی من با تو که ابری نمیشه
بی خیال از اینجا رفتی پست سر نگاه نکردی
تو دلت نگفتی پس اون همه خاطره چی میشه
اگه مهربون می موندی دیگه تنها نمی موندم
خودمو پیدا می کردم توی شب جا نمی موندم...

خوشحال میشم به وب منم سری بزنی ...

بهاری بمان ............ فعلا ........

مصطفا پنج‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 12:49 ب.ظ http://www.otagh.blogfa.com

همونجوری!
این مسافرت ها نمی ذارن یه جا بشینیم و بخونیم!

رضا پنج‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 03:16 ب.ظ http://www.pelleh.blogfa.com

چه طور با این رنگ صورتی می خوای هولدن حتی نیگات کنه. جون مادرت این رنگ باربی رو عوض کن خیلی بی ربطه با کلمه هات.

بعضی وقتها خودم احساس می کنم چه قدر بی ربطه!
اما پنج ساله همینه رنگش،دلم نمی یاد عوض کنم!
واقعا هولدن رنگ صورتی دوست نداره؟!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد