انتخابات در چهار پرده

*توی دانشکده منتظر آسانسور ایستاده ام.چند تا دختر دارند با هم حرف می زنند.دست یکی شان چیزی است شبیه یک برگه ی تبلیغ.برای دوستش توضیح می دهد که بلیط مناظره انتخاباتی یکی از اصول گراهاست که از دانشکده فنی خریده.کنجکاو می شوم و کله می کشم.عکس کروبی را که روی برگه می بینم با تعجب می پرم وسط حرف آدم هایی که نمی شناسم:این از سران اصلاح طلبه!

دختره اخم می کند،به برگه نگاه می کند و می گوید:دیدم پسره که برگه رو می فروخت قیافه ش به اصول گراها نمی یومد!

برای مامان که تعریف می کنم می گوید:می گذاشتی فکر کنه اصول گراست،اشتباهی به اصلاح طلب ها رای بده!

 

*با بچه های کلاس زبان سوار اتوبوسیم.می پرسم:رای می دین؟یکی شان می گوید:به اصول گراهای طرفدار خاتمی!
توضیح می دهم اصول گراها دو دسته اند:طرفداران احمدی نژاد و قالیباف.

طرفداران آقای خاتمی می شوند اصلاح طلب.

می پرسد:اونوقت دوم خردادی ها چی؟

می گویم:همون اصلاح طلبان.

دوستم با دهان باز نگاهم می کند و می گوید:حیفه رفتی ادبیات.چرا نرفتی علوم سیاسی با این همه اطلاعاتی که داری؟حتما موفق می شدی!

حالا نوبت من است که با دهان باز نگاهش کنم اما چیزی نمی گویم و با صدای بلند به سخنرانی ام ادامه می دم تا ملت توی اتوبوس هم عبرت بگیرن:ببین،باید برین رای بدین به اصلاح طلب ها.به خاطر اینکه چاره ی دیگه ای نداریم.یعنی وقتی رای ندادن چیزی رو عوض نمی کنه باید رای داد.می گین اینا که کاری نکردن همون موقع که قدرت داشتن؟ببین،حتی اگه بحث این باشه کار نکردن بعضی ها از کار کردن بعضی دیگه خیلی بهتره.می گی انتخاب بین بد و بدتر؟من می گم انتخاب بین خوب و بد.در برابر سیاست های امثال احمدی نژاد سیاست های امثال خاتمی خوب که نه عالیه!

 

*ادامه سخنرانی ام برای قانع کردن مامانم است:باید رای بدین مامان.چه تعداد کم باشه چه نه پس فردا تیتر کیهان اینه:شرکت پرشور مردم!

این وسط کی ضرر می کنه؟مایی که امکان شرکت داشتیم.امکان داشتیم یکی رو که با ایده آل هامون نزدیک تره بفرستیم مجلس اما نکردیم.به تعطیلی روزنامه ها فکر کن،به گشت ارشاد،به انرژی هسته ای،به لایحه حمایت خانواده.به دو سال دیگه فکر کن که احمدی نژاد دوباره انتخاب می شه.به آینده من فکر کن،به فردای میلاد.مامان رای بده!

نظرات 13 + ارسال نظر
پرنیان پنج‌شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 07:19 ب.ظ

با حرفت موافقم. اما این به قولی اصلاح طلب ها هم گاهی خودشون بعد از اومدن روی کار اصلاح می شن! اما به هر حال...من یکی که تو مغزمم نمی گنجه احمدی نژاد بخواد دوره ی بعدی هم روی کار باشه!

Ali پنج‌شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 08:32 ب.ظ http://Doudkesh

خیلی خوب فکر می کنی. باهات به شدت موافقم

گشت پنج‌شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 08:48 ب.ظ

کروبی ازسران اصلاح طلب! واسه اون کفتار پیشرفت بزرگیه
حداقلش موفق شد با چند شاخه کردن جریان اصلاحات از قدرت متمرکز رای اصلاح طلبا کم کنه. مهره ی نفوذی خیلی جالبیه.
وقتی ده نمکی از زدن دانشجوها خسته میشه میاد فیلم میسازه ملت هم تمجیدش می کنن چرا کروبی یه اصلاح طلب واقعی نباشه. بالاخره یکی باید این نقشو واسه ملت همیشه در صحنه بازی می کرد.

نگ نوج پنج‌شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 10:50 ب.ظ

اتفاقاً واسه هرکی بد بشه واسه میلاد که خوبه. ایشالا تا سال دیگه ورود دختران به داشنگاه ممنوع میشه جلوی پسرا فرش قرمزم پهن می کنن.

یاسمین جمعه 24 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 12:42 ب.ظ

برایت تکبیر فرستادیم آبجی!
.
.
.
کاش قبول می کردند جز رای دادن چاره ی دیگه ای نیست.

حمید جمعه 24 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 03:08 ب.ظ

کاملا موافقم
اگه کمی سایتها رو بگردین از همین الان بوی الرحمن اصول گرایی در اومده اونقدر هم بلنده که یکی کل جهان اسلام و تو سنگال ول می کنه می یاد اینجا که رای بده
باید امروز همه برویم....همه

شهاب شنبه 25 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 07:59 ق.ظ http://naag.blogfa.ir

من نمیدونم چرا مردم میگن این نماینده ها تو دوره های قبل کاری نکردن ؟! مثلن باید می اومدن خونه شون تی می کشیدن؟

هانیبال شنبه 25 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 04:24 ب.ظ http://hipark.blogfa.com

سلام
شما سخت نگیر
معلوم است که آدم اصول گرا و اصلاح طلب را قاطی می کند، چون هر دو گروه هدفشان خدمت به مردم است!

داراب نامه مولانا محمد بیغمی را خوانده ای راستی؟
اگر خوانده ای بیا یک روز هم را ببینیم و در موردش ببحثیم
اگر هم نخوانده ای بدو بخوان که فعلاً دو جلدش ۸۰۰۰ تومان بیشتر نیست و می ارزرد به خریدن
ارزش خواندش را هم که نگو
جوگیر شدم ها!!!
عزت مزید

مهدی دوشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 07:19 ق.ظ http://exa2.blogfa.com

سلام مریم جان.
این مطلب بوی سیاست می داد.
آخه با انصاف از اطلاح طلبا چی دیدی که می خای....
اطلاح طلب ها یک گروه شکست خورده هستند.
این از مدت ها ژیش معلوم بود.
وقتی کروبی قبل از انتخابات میاد میگه......من با اطلاح طلب ها آبم توی یه جوب نمی ره و ما مشکلمون فکریه و تا ابدت غیر قابل حل می مونه.....
خب دیگه معلومه که کی رای میاره کی نمی یاره...
من هم با مهره نفوذی بودن کروبی موافقم...
حالا یه مطلبی در مورد اطلاح طلبا برات میزنم بخونش...

یااا علی مدد

سارا دوشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 12:17 ب.ظ http://zdz.persianblog.ir

باهات موافقم . ولی خدایش برای این آدما با این سطح اطلاعات احمدی نژاد مناسبه.نه؟

هدیه دوشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 10:16 ب.ظ http://nameibarayeto.blogfa.com

مریم پرده ی چهارمش کدوم بود؟؟

amir hakan یکشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 08:38 ب.ظ

sale no mobarak age mishe sms vasam befrest az 5 ordibehesht ok 09363674438

ناشناس(آرام) یکشنبه 4 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 01:01 ب.ظ

من تازه با این وبلاگ آشنا شدم و خوشحالم که پیش بینی تون محقق نشد به هر حال امثال شما رو خوب می شناسم شما تنها چیزی که براتون مهمه آزادیه ولی حتی خودتونم معنیش رو نمی دونین لطفا اسم یکی دو تا از روزنامه هایی که تو دولت احمدی نژاد بسته یا لغو امتیاز شده ببرین این طوری که نمیشه بی دلیل و مدرک حرف زد منم یه دخترم و دانشجو هم هستم ولی شکر خدا تا حالا حتی یه مورد بی احترامی ندیدم منم آزادی های خودم رو دارم ولی معتقدم استقلال ایران عزیز و سربلندیش از هر چیزی مهم تره.ما روز عاشورا معنای واقعی آزادی شما رو از نزدیک دیدیم متاسفم از کسایی حمایت می کنید که دلشون به چند تا آفرین گفتن باراک و پرز خوشه مهم نیست من خیلی خوشحالم که دوستاتون دارن راه صدام وطن فروش رو ادامه میدن و این رو بدونین که هر کی با آل علی درافتاد ور افتاد وقتی کار به توهین به امام حسین می رسه حتما فهمیدین که دیگه راهی برای برگشت آقایان نمونده دلم براشون می سوزه.من رییس جمهوری نمی خوام که در مقابل توهین به مقدساتم سکوت کنه و از سید بودن فقط دستمال سبزش رو بلد باشه البته یه تشکر بهشون بدهکارم چون مردم ما هراز چند گاه به یه همچین تلنگری نیاز دارن تا متحد بشن من رییس جمهوری می خوام که با تمام توان بگه ؛اللهم عجل لولیک الفرج حتی اگه بهش گوجه فرنگی پرت کنن ما ایران مستقل رو دوست داریم و حاضریم براش جون بدیم ولی ایران گوش به فرمان آمریکا نمی خوایم.انتظار ندارم جوابم رو بدی حتی اگه خواستی توهین یا تحقیر بکنی بکن ولی تو خلوت خودت یه کم به حرفام فکر کن اگه بخوای من حرفای زیادی دارم مطمینم که توام حرفای زیادی برا گفتن داری خوشحال میشم با هم بحث کنیم کی میدونه شایدم تو منو قانع کردی.اگه تونستی خوشحال میشم نظرتو در مورد حرفام بشنوم.به امید ایران یک پارچه.ما با تمدنی ۵۰۰۰ ساله اگر باور داشته باشیم میتوانیم سوگند به عزت ایرات بزرگ و به تمدن اجداد هخامنشی مان میتوانیم اگر باور داشته باشیم.پس باور کن عزیز.چو ایران مباشد تن من مباد.با تمام وجود روزگاری خوش را برایت آرزومندم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد